آرمان خواهی

پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۱۴ ق.ظ

اسلام فقط بهانه است؟

اگر بخواهم از خصلتی نام ببرم که در همه افراد مشترک است،اما کم و کیف آن به غایت به خود فرد وابسته است،از خصوصیتی به نام منفعت طلبی اسم می برم.در واقع همه ما اعم از پیر و جوان و زن و مرد،همیشه در پی منافع اصیل و واقعی خویش هستیم و برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.موضوع وقتی حساس می شود که نفع و ضرر را چه تعریف کنیم.اگر در پیدا کردن مصداق سود و فایده واقعی خویش دچار اشتباه شدیم،باید فاتحه دیانت و انسانیت خود را بخوانیم...بگذارید کمی توضیح دهم...

 هنگام خروج سیدالشهدا(ع) از مکه برای عزیمت به سمت کربلا،در راه با فرزدق(شاعر معروف) مواجه شده و سوالی می پرسند که جواب او قابل تامل است.امام حسین (ع) می پرسند:فرزدق از کوفه چه خبر؟می گوید:آقا در کوفه مردم قلب هایشان با شماست اما شمشیر های آنها بر شماست.حضرت بلافاصله فرمودند:صدقت،راست گفتی.


نکته اولی که در مورد این مکالمه مطرح می باشد این است که امام حسین(ع) جمله پر مغز فرزدق را تصدیق کردند ،یعنی حرف این شاعر درست است.اما سوالی پیش می آید،مگر ما همیشه بر این باور نیستیم که که درون آدمی با برون او متناسب است،مگر نه این است که از کوزه همان برون تراود که در اوست؟مگر همیشه علاقه با عمل و بینش با گرایش متناسب نبوده است؟چگونه است که مردم کوفه امام را دوست دارند اما جان امام برایشان ارزشی ندارد؟

به نظر حقیر جواب این سوال در موضوعی است که ابتدا مطرح کردم.در واقع قلب مردم کوفه با پول و زر و منافعشان بوده است و در درجه چندم با امام حسین(ع).یعنی همراهی قلب مردم کوفه با اباعبدالله(ع) به اندازه ای نبوده است که در دو راهی مقام و امام(ع)،حضرت را انتخاب کنند.

 یکی از دلایل عدم همراهی با امام زمان خود،طبق فرموده خود امام حسین(ع)،پر شدن شکم های مردم کوفه از مال حرام بوده است.اگر حرام خوری را نمونه بارز دوری از معنویت و یاد خدا بدانیم می توانیم بگوییم دنیا گرایی که در ذیل آن منفعت طلبی و معنویت گریزی تعریف می شود دلیل اصلی عدم همراهی امثال شبث بن ربعی است که با وجود نوشتن نامه به سیدالشهدا(ع)که نشانه همراهی قلب آنها در ابتدا با آن حضرت می باشد،پس از وارد شدن ابن زیاد به کوفه و مواجه شدن با ثروت و مقام،به راحتی سنگر خود را در کربلا از یار امام حسین(ع) بودن به فرمانده پیاده نظام شدن یزید عوض کرده و به پاس خوابیدن فتنه ! حسین بن علی(ع) چندین مسجد در مدینه می سازد!اگر به جای عدالت و دیانت،منفعت برای ما اصیل شد به جای بیعت با دست علی(ع) به زودی با پای حجاج بن یوسف بیعت خواهیم کرد.

 بگذارید این یادداشت را بدون ذکر مصداق رها نکنم:
 سفر های کثیر و غیرضروری و تجمل گرایانه استاندار غیر بومی خود را چند وقتی است در حال نظاره هستیم ،اما خدایا کجایند کفن پوشان دوره استاندار سابق؟شاید اسلام فقط بهانه ایی است دست برخی از حضرات راستی،می دانید مثلی است که می گوید:"همه راه ها به شکم منتهی می شود".

 نمایش مد و مانکن در یکی از هتل های شیراز ...امان از دنیا طلبی...

اللهم ما بنا من نعمت فمنک...

 

 



نوشته شده توسط هادی مسعودی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

اسلام فقط بهانه است؟

پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۱۴ ق.ظ

اگر بخواهم از خصلتی نام ببرم که در همه افراد مشترک است،اما کم و کیف آن به غایت به خود فرد وابسته است،از خصوصیتی به نام منفعت طلبی اسم می برم.در واقع همه ما اعم از پیر و جوان و زن و مرد،همیشه در پی منافع اصیل و واقعی خویش هستیم و برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.موضوع وقتی حساس می شود که نفع و ضرر را چه تعریف کنیم.اگر در پیدا کردن مصداق سود و فایده واقعی خویش دچار اشتباه شدیم،باید فاتحه دیانت و انسانیت خود را بخوانیم...بگذارید کمی توضیح دهم...

 هنگام خروج سیدالشهدا(ع) از مکه برای عزیمت به سمت کربلا،در راه با فرزدق(شاعر معروف) مواجه شده و سوالی می پرسند که جواب او قابل تامل است.امام حسین (ع) می پرسند:فرزدق از کوفه چه خبر؟می گوید:آقا در کوفه مردم قلب هایشان با شماست اما شمشیر های آنها بر شماست.حضرت بلافاصله فرمودند:صدقت،راست گفتی.


نکته اولی که در مورد این مکالمه مطرح می باشد این است که امام حسین(ع) جمله پر مغز فرزدق را تصدیق کردند ،یعنی حرف این شاعر درست است.اما سوالی پیش می آید،مگر ما همیشه بر این باور نیستیم که که درون آدمی با برون او متناسب است،مگر نه این است که از کوزه همان برون تراود که در اوست؟مگر همیشه علاقه با عمل و بینش با گرایش متناسب نبوده است؟چگونه است که مردم کوفه امام را دوست دارند اما جان امام برایشان ارزشی ندارد؟

به نظر حقیر جواب این سوال در موضوعی است که ابتدا مطرح کردم.در واقع قلب مردم کوفه با پول و زر و منافعشان بوده است و در درجه چندم با امام حسین(ع).یعنی همراهی قلب مردم کوفه با اباعبدالله(ع) به اندازه ای نبوده است که در دو راهی مقام و امام(ع)،حضرت را انتخاب کنند.

 یکی از دلایل عدم همراهی با امام زمان خود،طبق فرموده خود امام حسین(ع)،پر شدن شکم های مردم کوفه از مال حرام بوده است.اگر حرام خوری را نمونه بارز دوری از معنویت و یاد خدا بدانیم می توانیم بگوییم دنیا گرایی که در ذیل آن منفعت طلبی و معنویت گریزی تعریف می شود دلیل اصلی عدم همراهی امثال شبث بن ربعی است که با وجود نوشتن نامه به سیدالشهدا(ع)که نشانه همراهی قلب آنها در ابتدا با آن حضرت می باشد،پس از وارد شدن ابن زیاد به کوفه و مواجه شدن با ثروت و مقام،به راحتی سنگر خود را در کربلا از یار امام حسین(ع) بودن به فرمانده پیاده نظام شدن یزید عوض کرده و به پاس خوابیدن فتنه ! حسین بن علی(ع) چندین مسجد در مدینه می سازد!اگر به جای عدالت و دیانت،منفعت برای ما اصیل شد به جای بیعت با دست علی(ع) به زودی با پای حجاج بن یوسف بیعت خواهیم کرد.

 بگذارید این یادداشت را بدون ذکر مصداق رها نکنم:
 سفر های کثیر و غیرضروری و تجمل گرایانه استاندار غیر بومی خود را چند وقتی است در حال نظاره هستیم ،اما خدایا کجایند کفن پوشان دوره استاندار سابق؟شاید اسلام فقط بهانه ایی است دست برخی از حضرات راستی،می دانید مثلی است که می گوید:"همه راه ها به شکم منتهی می شود".

 نمایش مد و مانکن در یکی از هتل های شیراز ...امان از دنیا طلبی...

اللهم ما بنا من نعمت فمنک...

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۹
هادی مسعودی

نظرات  (۱۳)

سلام
عالی بود برادر
اونا نیستند که کفن بپوشند
شماها اعتراض کنید
چند وقتی است که یک گروهی فقط یاد گرفته که مدام بگه: کجایند کفن پوشان؟!!!!
شماها اگر نمیخواهید کفن بپوشید، خب، اعتراض که می تونید بکنید
به استقبال سال نو می رویم ...منتظر حضور گرم وبا برکت شما هستیم
بیایید با هم نوروز را زیبا تر کنیم
سردار که موضع گرفت
http://sahabnews.ir/NewsDetail.aspx?itemid=3721

http://www.shirazna.ir/news/41199
۲۳ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۱۰ میلادفریدنیا
سلام
به قول خودت:
استفاده کردیم یاعلی
۲۷ بهمن ۹۱ ، ۰۳:۰۷ محمد مهدی خسروی
سلام. استاندارد های دوگانه راستی های(حاجی بازاری ها) استان جای تعمل دارد!
امیرالمومنین:ع: هرکس از نصرت و یاری ولی خدا کوتاهی کند، در زیر پای دشمنش به هوش می آید!
غررالحکم ص422
سلام. الحمدلله مطلب نشون دهنده ظرافتی خاص در نویسنده است ولی طبق معمول بنده با یکه تازی شما بر مسئولین نظام وپراکندن غبار یأس مشکل دارم؛
خدا عاقبتمونو ختم بخیر کنه...
سلام اخوی به روزم
استاندار نگو بلا بگو ...
http://ghiam84.blogfa.com/
پاسخ:
سلام داداش،تبریک میگم.با اجازه لینکت کردم.یا علی
۱۱ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۴۹ حسین قاسمی
احسنت .بسیار عالی بود.این رفتارهای دوگانه جناح راست ،تمام شدنی نیست.
پاسخ:
سلام ارادت.یا علی
۱۱ اسفند ۹۱ ، ۱۶:۵۹ بروز ترین مداحی های شیراز
سلام اگه ممکنه لوگوی مداحان شیراز را در وبلاگ خود جای دهید.
متشکریم


منفعت در عدالت است...
حسن روزیطلب: فراموش نمی کنم در اردیبهشت 1387 و یک ماه پس از انتشار رساله معروف آن مورخ شیرازی که انواع و اقسام تهمت ها را روانه برخی افراد سالم و غیرسالم کرده بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی سفری به شیراز داشتند. در دیدار شورانگیز با دانشجویان در زمین چمن دانشگاه شیراز در پاسخ به سعید ظهیری عزیز که مساله عدالتخواهی و مبارزه با مفاسد و ... را مطرح کرده بود، رهبر حکیم انقلاب، فرمایشی استراتژیک داشتند که خلاف رویه ماها بود...دقیقا به خاطر دارم (اتفاقا دکتر لنکرانی هم در چند قدمی بنده نشسته بودند و به مانند همیشه مشغول یادداشت فرمایشات رهبری بودند) وقتی که فرمودند اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و مى‌بینم اینجورى نیست و آن کسى که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است، همه ما برداشتمان این بود که حضرت آقا دقیقا در این موضوع دارند سخن می گویند. منظور این است که برخی دوستان نه تنها روششان را اصلاح نکردند که روش های بدتر و غیرشرعی را هم به کار بردند و از یاد بردند که با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد
http://hasanroozi.blogfa.com/post-112.aspx
۲۲ اسفند ۹۱ ، ۰۲:۰۳ حسین قاسمی
http://ghasemi57.blogfa.com/post/181
ناگفته هایی از پشت پرده قضایای مسجد قبا در سال 1388 و 1389

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی