آرمان خواهی

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۱۳ ب.ظ

استقلال فکری و محافظه کاری،دو مقوله کاملا متضاد

میخواییم یک مجلس ختم نمادین واسه قوه قضائیه بگیریم توش فرمان 8 ماده ای آقا رو پخش کنیم،موافقید؟                              
فرمانده:من با 3 نفر از فرماندهام مشورت کردم موافق نیستن،میگن این کار تبعات داره،نمیشه.
گفتم شما واسه آب خوردن هم از فرماندهاتون اجازه میگیرید؟
فرمانده:من واسه همه کارام از بالا دستم استعلام میکنم.
این رو که گفت زمین دور سرم چرخید،فقط به یاد یه چیز افتادم:مظلومیت حضرت آقا.آخه ازشون پرسیدن مهم ترین آسیب فضای دانشجویی چیه؟فرمودن:داشتن روحیه محافظه کاری،دانشجو باید صریحا حرف خودش را بزند....ادامه مطلب...


وقتی به روح صحبت های امام خامنه ای نگاه کنیم با کمی تأمل متوجه می شویم که ایشان به شدت تأکید دارند که دانشجویان باید دارای فکر مستقل باشند و بدون ملاحظه کاری حرف خودشان را بزنند."یکی دیگر از کارهایی که باید در زمینه مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و علمی انجام بگیرد،میدان دادن به دانشجوست برای اظهار نظر.از اظهار نظر هیچ نباید بیمناک بود."(1)

یا در جایی دیگر میفرمایند:اینی که چکار باید بکنید،چه جوری باید تبیین کنید،اینها چیز هایی نیست که من بیایم فهرست کنم،اینها کار هایی است که خود شماها باید در مجامع اصلی تان،فکریتان،در اتاق های فکرتان بنشینید،راه کار ها را پیدا کنید.(2)

به نظر شما چرا امیر المومنین به مردم فرمودند اگر چند یار مثل مالک داشتم سنگینی شما بر من سبک میشد؟(3)

جواب در یکی دیگر از صحبت های ایشان در مورد مالک است که فرمودند تصمیمی که مالک میگیرد همان تصمیمی است که من میگیرم،این صحبت امیر المومنین استقلال فکری مالک را میرساند و همین خصوصیت است که مالک را از دیگر یاران امیرالمومنین برتر میکند.

به نظر شما تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان به دستور امام بود؟خیر،این یک حرکت خود جوش بود اما چون با فکر و مطالعه انجام شد امام آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

حال با توجه به این رویداد ها و صحبت ها نظر حقیر این است:دانشجو با فکر و مطالعه و مشورت و توکل تصمیمی را بگیرد و آن را اجرا کند اگر اشتباه کرد فدای سرش.دانشجو اگر الان اشتباه نکند پس کی اشتباه کند؟وقتی که مسئول شد؟

 

متأسفانه جو حاکم بر دانشگاه های ما عمل بر اساس محافظه کاری را تقویت میکند و مسئولین دانشگاه بهتر است به جای وقت گذاشتن برای همایش هایی که جز حرام کردن پول بیت المال و تلف کردن وقت مردم خاصیت دیگری ندارد،نگاهی هم به فرمایشات امام خامنه ای و امام روح الله بیندازند.

والسلام علی من التبع الهدی

 

بیانات در دیدار اساتید دانشگاه ها 88/6/8 .1

.2بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی 88/6/4

3.تاریخ طبری ج4 ص

42


نوشته شده توسط هادی مسعودی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

استقلال فکری و محافظه کاری،دو مقوله کاملا متضاد

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۱۳ ب.ظ

میخواییم یک مجلس ختم نمادین واسه قوه قضائیه بگیریم توش فرمان 8 ماده ای آقا رو پخش کنیم،موافقید؟                              
فرمانده:من با 3 نفر از فرماندهام مشورت کردم موافق نیستن،میگن این کار تبعات داره،نمیشه.
گفتم شما واسه آب خوردن هم از فرماندهاتون اجازه میگیرید؟
فرمانده:من واسه همه کارام از بالا دستم استعلام میکنم.
این رو که گفت زمین دور سرم چرخید،فقط به یاد یه چیز افتادم:مظلومیت حضرت آقا.آخه ازشون پرسیدن مهم ترین آسیب فضای دانشجویی چیه؟فرمودن:داشتن روحیه محافظه کاری،دانشجو باید صریحا حرف خودش را بزند....ادامه مطلب...


وقتی به روح صحبت های امام خامنه ای نگاه کنیم با کمی تأمل متوجه می شویم که ایشان به شدت تأکید دارند که دانشجویان باید دارای فکر مستقل باشند و بدون ملاحظه کاری حرف خودشان را بزنند."یکی دیگر از کارهایی که باید در زمینه مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و علمی انجام بگیرد،میدان دادن به دانشجوست برای اظهار نظر.از اظهار نظر هیچ نباید بیمناک بود."(1)

یا در جایی دیگر میفرمایند:اینی که چکار باید بکنید،چه جوری باید تبیین کنید،اینها چیز هایی نیست که من بیایم فهرست کنم،اینها کار هایی است که خود شماها باید در مجامع اصلی تان،فکریتان،در اتاق های فکرتان بنشینید،راه کار ها را پیدا کنید.(2)

به نظر شما چرا امیر المومنین به مردم فرمودند اگر چند یار مثل مالک داشتم سنگینی شما بر من سبک میشد؟(3)

جواب در یکی دیگر از صحبت های ایشان در مورد مالک است که فرمودند تصمیمی که مالک میگیرد همان تصمیمی است که من میگیرم،این صحبت امیر المومنین استقلال فکری مالک را میرساند و همین خصوصیت است که مالک را از دیگر یاران امیرالمومنین برتر میکند.

به نظر شما تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان به دستور امام بود؟خیر،این یک حرکت خود جوش بود اما چون با فکر و مطالعه انجام شد امام آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

حال با توجه به این رویداد ها و صحبت ها نظر حقیر این است:دانشجو با فکر و مطالعه و مشورت و توکل تصمیمی را بگیرد و آن را اجرا کند اگر اشتباه کرد فدای سرش.دانشجو اگر الان اشتباه نکند پس کی اشتباه کند؟وقتی که مسئول شد؟

 

متأسفانه جو حاکم بر دانشگاه های ما عمل بر اساس محافظه کاری را تقویت میکند و مسئولین دانشگاه بهتر است به جای وقت گذاشتن برای همایش هایی که جز حرام کردن پول بیت المال و تلف کردن وقت مردم خاصیت دیگری ندارد،نگاهی هم به فرمایشات امام خامنه ای و امام روح الله بیندازند.

والسلام علی من التبع الهدی

 

بیانات در دیدار اساتید دانشگاه ها 88/6/8 .1

.2بیانات در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی 88/6/4

3.تاریخ طبری ج4 ص

42
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۰۶
هادی مسعودی

نظرات  (۲)

داداش مشتاقم ببینم این دفعه چی می خوای بنویسی
۰۸ دی ۹۱ ، ۱۸:۵۷ محمود عربی
سلام آقای مسعودی من محمود عربی هستم دانشجوی فوریت های پزشکی علوم پزشکی ایلام.بخدا قسم وقتی این مطلب رو خوندم موجی از از امید تو وجودم ایجاد شد.چرا که من تماما با شما موافقم و وضعیت دانشگاه ما هم کاملا این شکله.من دبیر کانو ن بصیرت هستم هرچقدر سعی می کنم دانشگاه مون سیاسی باشه باهامون مخالفت میکنند چکارکنم؟
پاسخ:
سلام برادر،عرض ادب.اولا کیا باهاتون مخالفت می کنند؟ثانیا بر اساس قانون یا بی دلیل؟ثالثا پیشنهاد میدم ایمیلی با هم بیشتر صحبت کنیم تا کامنتی.اگر ریزتر مشکلاتتون را واسم ایمیل کنید ایشالا در حد توان به هم کمک می کنیم،البته ما کوچکتر از این حرفا هستیم...یا علی hadimasoudi71@yahoo.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی