آرمان خواهی

سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۴۵ ب.ظ

آقایان باز هم احساس تکلیف کردند.

چندی پیش ظاهرا شهرداری طرحی دو فوریتی(اوراق مشارکت) را برای تصویب به صحن علنی شورا می آورد که لازم می دانیم پیرامون آن نکاتی را عرض کنیم:

1.تجربه نشان داده است که چون معمولا دغدغه مجموعه شهرداری،همان دغدغه مردم محروم و مستضعف جامع نیست،بلکه شاید اکثر دل نگرانی آنان جذب درآمد بیشتر برای ساخت تقاطع غیر همسطح و پل روگذر و زیرگذر بیشتر است،پس اساسا  نمی توان بین طرح دوفوریتی شهرداری و ضرورت و اضطرار واقعی کار،تناسبی منطقی و عقلانی برقرار کرد.شاید بین طرح دوفوریتی با جیب یک سرمایه گذار خصوصی رابطه ای مستقیم وجود داشته باشد،شاید هم بین طرح دوفوریتی با بی هدفی و ضعف کارشناسی آن طرح،ارتباطی برقرار باشد.لذا از اعضای محترم شورای شهر تقاضا داریم که حساسیت بیشتری نسبت به طرح های دوفوریتی شهرداری از خود نشان دهند،چرا که اصولا بین تصمیم در یک زمان کوتاه با خرابی و هدر رفت بیت المال در یک زمان بلند،رابطه ای عمیق و تاریخی!وجود دارد.

2.ماه ها  و سالهاست که سوالی ذهن ما را درگیر کرده است و متاسفانه تا هم اکنون جوابی منطقی از مسئولین شهری خویش نگرفته ایم و آن اینکه:تا کی قرار است اینگونه طرح های بی هدف و بدون هیچگونه استراتژی از پیش تعیین شده،توسط شهرداری پیشنهاد داده شود و سپس در اندک زمانی به تصویب شورای شهر برسد و کسی هم دم نزند(البته نمی توان از تلاش برخی از بلندگوهای شهرداری در شورای شهر چشم پوشی کرد).تا کی قرار است سیاست بی مبدا و بدون مقصد در این شهر به پیش برده شود؟بر چه اساسی مسئولین نابغه شهرداری به فکر ساخت 7 مجتمع تجاری در شیراز می افتند و بنا بر چه اصولی اعضای شورا آن را تصویب می کنند؟مسئولین شهرداری پاسخگو باشند که بر اساس چه تحقیقات عمیق و استراتژی برای ساخت مجتمع تجاری احساس تکلیف می کنند و آن را به صورت دو فوریت مطرح می کنند؟

3.مضاف بر مسائل طرح شده در بالا،موضوع بسیار مهمی که تحیر ما را به شدت برانگیخت،تجاری بودن هر هفت طرح پیشنهاد شده است.سوالی که برای ما پیش آمد این بود که آیا واقعا مسئولین شهری ما پس از گذشت چندین سال هنوز متوجه عواقب و ضررهای ساخت قارچ گونه مجتمع های تجاری و اثرات مخرب آن به لحاظ اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و امنیتی نشده اند؟اینکه هم اکنون تعداد مجنمع های تجاری در شیراز،6 برابر ظرفیت واقعی خویش می باشد،موضوعی بس ساده و قابل فهم است.اینکه حضور این مجتمع های تجاری در کنار آسیب های فرهنگی خود،مهم ترین عامل ایجاد ترافیک در شهر است،موضوع پیچیده ای است؟نسبت اینگونه طرح ها با شان سومین حرم اهل بیت بودن شیراز چیست؟تخصیص 124 میلیارد تومان برای ساخت یک مجتمع تجاری در بلوار رجایی(فرهنگ شهر)،چه توجیه فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی یا ترافیکی دارد؟مجوزهای تجاری انبوهی صادرمیشود.این مجموعه هاایجادترافیک می نمایند.سپس برای حل معضل ترافیک ایجادشده بایدپل ها و تقاطعات غیرهمسطح ساخته شود و سرانجام برای تامین بودجه این پروژه ها باید مجموعه های تجاری بیشتر و بازهم بیشتری احداث کرد واین دور باطل همچنان ادامه می یابد. برخی دانسته و برخی ندانسته تلاش دارند اینگونه وانمودکنند که راه حل اصلی ترافیک ساخت پل ها و تقاطع های آنچنانی است تا ازاین طریق ضرورت ساخت مجتمع های بزرگ تجاری رادرشهرجا بیندازند.درحالی که این مجتمع ها خود علت ترافیک اند ونه معلول آن.بحث اینجاست که مشکل ناشی از این طرح ها از درآمد آن بیشتر است.

4.موضوع دیگر آنکه،مگر شعار قریب به اتفاق مسئولین شهری ما،این نیست که کلید حل مشکلات شیراز در صنعتی شدن آن است؟مگر برای حل بزرگ ترین مشکل شهر که همان بیکاری است تنها راه حل ممکن،صنعتی شدن شهر نیست؟وقتی مجموعه شهرداری و شورای شهر راه کسب درآمد سرمایه گذار از راه تجاری سازی را هموار می کنند و از آن طرف کوچک ترین قدمی در راه آسان سازی پروژه های صنعتی بر نمی دارند(اگر در این راه سنگ اندازی نکنند)،چه توقع بیجایی است که ما منتظر صنعتی شدن شیراز باشیم.این یک اصل عقلائی است که آب به هر جا میرود که زمین شیب بیشتری داشته باشد،سرمایه گذار هم به سمت پروژه هایی گام بر می دارد که راه برای کسب درآمد و سوددهی او سهل تر باشد.در نتیجه تا تمهیداتی از جانب اعضای محترم شورای شهر برای دشوار سازی تجاری سازی و هموار سازی کارهای صنعتی انجام نگیرد،وضع به همین منوال است که متاسفانه امروز شاهد آن هستیم.


نوشته شده توسط هادی مسعودی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

آقایان باز هم احساس تکلیف کردند.

سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۴۵ ب.ظ

چندی پیش ظاهرا شهرداری طرحی دو فوریتی(اوراق مشارکت) را برای تصویب به صحن علنی شورا می آورد که لازم می دانیم پیرامون آن نکاتی را عرض کنیم:

1.تجربه نشان داده است که چون معمولا دغدغه مجموعه شهرداری،همان دغدغه مردم محروم و مستضعف جامع نیست،بلکه شاید اکثر دل نگرانی آنان جذب درآمد بیشتر برای ساخت تقاطع غیر همسطح و پل روگذر و زیرگذر بیشتر است،پس اساسا  نمی توان بین طرح دوفوریتی شهرداری و ضرورت و اضطرار واقعی کار،تناسبی منطقی و عقلانی برقرار کرد.شاید بین طرح دوفوریتی با جیب یک سرمایه گذار خصوصی رابطه ای مستقیم وجود داشته باشد،شاید هم بین طرح دوفوریتی با بی هدفی و ضعف کارشناسی آن طرح،ارتباطی برقرار باشد.لذا از اعضای محترم شورای شهر تقاضا داریم که حساسیت بیشتری نسبت به طرح های دوفوریتی شهرداری از خود نشان دهند،چرا که اصولا بین تصمیم در یک زمان کوتاه با خرابی و هدر رفت بیت المال در یک زمان بلند،رابطه ای عمیق و تاریخی!وجود دارد.

2.ماه ها  و سالهاست که سوالی ذهن ما را درگیر کرده است و متاسفانه تا هم اکنون جوابی منطقی از مسئولین شهری خویش نگرفته ایم و آن اینکه:تا کی قرار است اینگونه طرح های بی هدف و بدون هیچگونه استراتژی از پیش تعیین شده،توسط شهرداری پیشنهاد داده شود و سپس در اندک زمانی به تصویب شورای شهر برسد و کسی هم دم نزند(البته نمی توان از تلاش برخی از بلندگوهای شهرداری در شورای شهر چشم پوشی کرد).تا کی قرار است سیاست بی مبدا و بدون مقصد در این شهر به پیش برده شود؟بر چه اساسی مسئولین نابغه شهرداری به فکر ساخت 7 مجتمع تجاری در شیراز می افتند و بنا بر چه اصولی اعضای شورا آن را تصویب می کنند؟مسئولین شهرداری پاسخگو باشند که بر اساس چه تحقیقات عمیق و استراتژی برای ساخت مجتمع تجاری احساس تکلیف می کنند و آن را به صورت دو فوریت مطرح می کنند؟

3.مضاف بر مسائل طرح شده در بالا،موضوع بسیار مهمی که تحیر ما را به شدت برانگیخت،تجاری بودن هر هفت طرح پیشنهاد شده است.سوالی که برای ما پیش آمد این بود که آیا واقعا مسئولین شهری ما پس از گذشت چندین سال هنوز متوجه عواقب و ضررهای ساخت قارچ گونه مجتمع های تجاری و اثرات مخرب آن به لحاظ اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و امنیتی نشده اند؟اینکه هم اکنون تعداد مجنمع های تجاری در شیراز،6 برابر ظرفیت واقعی خویش می باشد،موضوعی بس ساده و قابل فهم است.اینکه حضور این مجتمع های تجاری در کنار آسیب های فرهنگی خود،مهم ترین عامل ایجاد ترافیک در شهر است،موضوع پیچیده ای است؟نسبت اینگونه طرح ها با شان سومین حرم اهل بیت بودن شیراز چیست؟تخصیص 124 میلیارد تومان برای ساخت یک مجتمع تجاری در بلوار رجایی(فرهنگ شهر)،چه توجیه فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی یا ترافیکی دارد؟مجوزهای تجاری انبوهی صادرمیشود.این مجموعه هاایجادترافیک می نمایند.سپس برای حل معضل ترافیک ایجادشده بایدپل ها و تقاطعات غیرهمسطح ساخته شود و سرانجام برای تامین بودجه این پروژه ها باید مجموعه های تجاری بیشتر و بازهم بیشتری احداث کرد واین دور باطل همچنان ادامه می یابد. برخی دانسته و برخی ندانسته تلاش دارند اینگونه وانمودکنند که راه حل اصلی ترافیک ساخت پل ها و تقاطع های آنچنانی است تا ازاین طریق ضرورت ساخت مجتمع های بزرگ تجاری رادرشهرجا بیندازند.درحالی که این مجتمع ها خود علت ترافیک اند ونه معلول آن.بحث اینجاست که مشکل ناشی از این طرح ها از درآمد آن بیشتر است.

4.موضوع دیگر آنکه،مگر شعار قریب به اتفاق مسئولین شهری ما،این نیست که کلید حل مشکلات شیراز در صنعتی شدن آن است؟مگر برای حل بزرگ ترین مشکل شهر که همان بیکاری است تنها راه حل ممکن،صنعتی شدن شهر نیست؟وقتی مجموعه شهرداری و شورای شهر راه کسب درآمد سرمایه گذار از راه تجاری سازی را هموار می کنند و از آن طرف کوچک ترین قدمی در راه آسان سازی پروژه های صنعتی بر نمی دارند(اگر در این راه سنگ اندازی نکنند)،چه توقع بیجایی است که ما منتظر صنعتی شدن شیراز باشیم.این یک اصل عقلائی است که آب به هر جا میرود که زمین شیب بیشتری داشته باشد،سرمایه گذار هم به سمت پروژه هایی گام بر می دارد که راه برای کسب درآمد و سوددهی او سهل تر باشد.در نتیجه تا تمهیداتی از جانب اعضای محترم شورای شهر برای دشوار سازی تجاری سازی و هموار سازی کارهای صنعتی انجام نگیرد،وضع به همین منوال است که متاسفانه امروز شاهد آن هستیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۵
هادی مسعودی

نظرات  (۶)

خوب گفتی برادرم...ایشالا که خوب بشنون
پاسخ:
سلام داداش.ارادت دارم.ایشالا بشنون.
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۱۴ سید محمد مهدی پوریزدان پرست
حرف علمی و محکمی است . با جرات و اعتماد بنفس بپرسید . 
همین سئوالان را در قالب متنی در نماز جمعه توزیع کنید .
با حرف و سئوال کاری پیش نمیرود باید با افکار عمومی تحت فشارشان بگذارید .
اگر به خودشان گفته اید و کاری نکرده اند باید به جد جلویشان در بیایید .
فکر نکنید این بار اول است و با نامه و سر وصدا کار تمام میشود .
اشکال ما این است که سالهاست از کار خیابانی و تجمع دست برداشته ایم .
این اعضا شورا نشان داده اند حافظ منافع سرمایه داران هستند .شده کار را به تجمع و سر وصد ابکشانید . البته مطمئنم بعضی اعضا شورا که در اقلیتند مخالفند انها را ببینید و صحبت کنید و هم روحیه بهشان بدهید و هم مسئله را توجیه شوید . 
اقای حقدل در این زمینه در دوره های قبل شورا در برابر مجتمع های تجاری خوب ایستادگی کرده بود از ظرفیت او هم استفاده کنید .
پاسخ:
سلام.دلمون اقا سید خیلی از دست این لیبرال مذهبی ها پره...
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۲۰ سید محمد مهدی پوریزدان پرست
الا ولایحمل هذا العلم الا اهل البصر والصبر
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۰۱:۵۱ محمد حسن زاده
سلام.خوب بود. به روزم. سر بزنید و لطفا نظر بدید.حاجی آدرس وبلاگم جدید شده در جریان باشید.
سلام برادر
اینقدر هی میگم اول سبک زندگی......
پست گذاشتم  نادیان :
جهادیان! چگونه تا آخر جهادی و انقلابی بمانیم؟؟
http://www.nadiyan.blogfa.com/post-632.aspx
۱۱ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۵۲ مهدی اکبرابادی
صرفا جهت اطلاع و رسیدگی: 
با سلام و احترام به کرامت انسانی که گاهی لگدمال می شود
گزارشی از عملکرد اداره راهنمایی و رانندگی در امتحان گواهینامه 
همانطور که مستحضرید چندسالی است که به واسطه آموزشگاههای خصوصی رانندگی اگرچه مستلزم پرداخت هزینه است اما موجب آموزش بهتر، اشتغالزایی ، صرفه جویی در وقت و رفاه حال بندگان و به عبارتی شهروندان شده است که باز جای شکر و سپاس دارد.
اما هنوز برای گرفتن گواهینامه های پایه 2 و یک جدید عده ی زیادی از هم استانی ها مجبور به مراجعه به اداره راهنمایی و رانندگی هستند که متاسفانه نه تنها احترامات معمولی گذاشته نمی شود بلکه ساعتهای زیادی با صرف هزینه با بلاتکلیفی همراه است که  علاوه بر حق الناس موجبات بدبینی مفرط به نظام را در پی دارد که به راحتی با یک سیستم نوبت دهی اینترنتی این مشکل کوچک که خسارات مادی و معنوی فراوان دارد حل می شود. 
به طور مثال در تاریخ 4 اسفند 92 امتحان تپه ( بعد از پل رکن آباد نرسیده به پلیس راه شیراز اصفهان) به جای اینکه یک ساعت زودتر شروع به امتحان گرفتن کنند برخلاف هفته گذشته که ساعت 9 صبح شروع کردند در این روز ساعت 10:30 اولین نوبت دهی به روش کاملا سنتی شروع شد و ظهر برای نهار نیز حدود یک ساعت تعطیلی داشتند و بعد از یک روز اتلاف وقت در حدود ساعت 5 عصر به عده ای در حدود 100 نفر گفته شد که امروز وقت امتحان گرفتن از شما نمی شود و فردا به اداره راهنمایی مراجعه کنید تا تکلیفتان را مشخص کنیم .
شایان ذکر است که حتی عده ای از دوستان که شماره قرمز به اینها داده شده بود به واسطه خروج سرهنگ حیاتی به دلیل ماموریت نیز بلاتکیف ماندند.
قابل ذکر است که این امتحان هر ماه یکبار به ترتیب حروف الفبا از واجدین شرایط گرفته می شود که با این همه بی نظمی و بلاتکلیفی نیز همراه است.
ضمنا برگزارکنندگان تمرین و نوبت دهی افرادی معمولی و فاقد سمت هستند که هرطور بخواهند با مردم رفتار می کنند و همچنین هزینه تمرین که هر سه دور 10 هزار تومان، بسیار زیاد است و همچنین قابل ذکر است که امتحان آیین نامه  برخلاف همه آزمونهای دیگر حتما باید با خودکار علامت زده شود و سیستم تصحیح هم به صورت دستی می باشد و برای واگذاری پرونده آن هم فقط در روزهای سه شنبه جهت صدور گواهینامه با شلوغی بسیار همراه است. 
در پایان از مقام شما اگر برای کرامت انسان و عزت اسلام و نظام ارزش قائلید برای رسیدگی به این بی نظمی و بلاتکلیفی تقاضای رسیدگی عاجل و در صورت برعهده نیامدن اداره راهنمایی واگذاری به بخش خصوصی را داریم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی